Ga verder naar algemene inhoud
Sale: Tot 50% korting – Extra kortingen

Toegankelijkheid bij GANT





Wij helpen je

Ben je iets tegengekomen dat niet werkte? Wij waarderen je feedback over wat wij beter kunnen doen.

Neem contact met ons op, dan zorgen wij ervoor dat je snel de hulp krijgt die je nodig hebt. We nemen contact met je op, op de manier die jij wilt.


E-mail: accessibility@gant.com

Hoe toegankelijk zijn onze digitale diensten?


Wij beseffen dat niet alles volledig toegankelijk is voor al onze bezoekers. Wij werken eraan om dit probleem op te lossen. We stellen het zeer op prijs als je eventuele problemen wilt melden via accessibility@gant.com. Zo kunnen we de ervaring voor iedereen verbeteren. In dit onderdeel beschrijven wij de toegankelijkheid van onze websites, apps, sociale media en andere diensten.

Onze website


Als gebruiker met een visuele beperking kun je het volgende tegenkomen: afbeeldingen zonder beschrijvende tekst, laag contrast tussen tekst en achtergrond, formulieren of knoppen die niet goed leesbaar zijn, ontbrekende bevestiging wanneer er iets aan de winkelwagen wordt toegevoegd.

Als gebruiker met een motorische beperking of die browst via het toetsenbord kun je het volgende tegenkomen: moeilijkheden bij het browsen of bedienen van elementen zoals filters, vervolgkeuzemenu's en knoppen als deze niet toegankelijk zijn via het toetsenbord of als er geen duidelijke focusindicatoren zijn.

Als gebruiker met een cognitieve beperking kun je te maken krijgen met: bewegende content die niet kan worden gepauzeerd, onduidelijke foutmeldingen of interfacewijzigingen (zoals uitvouwbare secties) die niet duidelijk worden aangekondigd voor ondersteunende technologieën.

Onjuiste kopniveaus in de kassa

Onjuiste kopniveaus op categoriepagina's

Animaties kunnen niet worden gepauzeerd

De verlanglijstknop verschijnt alleen als de muis eroverheen wordt bewogen

Horizontaal scrollen op kleinere schermen

Filter kan niet met toetsenbord worden gesloten

Sorteer-dropdown niet toegankelijk via toetsenbord

Knop voor productlijstraster ontoegankelijk

Tekst op afbeeldingen met laag contrast

Kleur- en maatselectie niet toegankelijk via toetsenbord

Decoratief pictogram aangegeven als knop

Het verwisselen van productafbeeldingen is niet toegankelijk

Geen live-update na het toevoegen van een artikel aan het winkelmandje

Laag contrast bij foutmelding

Onvoldoende suggesties bij foutmelding

Knopstatus niet bijgewerkt voor schermlezers

De focus werkt niet altijd correct in Safari op een MacBook

Hoe wij werken met toegankelijkheid





Bij GANT zijn we ervan overtuigd dat toegankelijkheid essentieel is om iedereen een geweldige online-ervaring te bieden. Wij streven ernaar om onze e-commerce website bruikbaar te maken voor zoveel mogelijk mensen, ongeacht hun beperking.

Hoe we onze website testen


Wij testen onze e-commerce website regelmatig met zowel geautomatiseerde hulpmiddelen als via handmatige controles om de toegankelijkheid te beoordelen. Hierbij wordt onder andere gelet op toetsenbordnavigatie, compatibiliteit met schermlezerprogramma's, kleurcontrast en de duidelijkheid van informatie. Om onze inspanningen te versterken, werken we van tijd tot tijd samen met externe toegankelijkheidsspecialisten die gedetailleerde audits uitvoeren en aanbevelingen voor verbeteringen doen.

Inzet voor leren en verbeteren


Toegankelijkheid is een voortdurend proces. Onze developers zijn op de hoogte van de nieuwste richtlijnen en vereisten op het gebied van toegankelijkheid en onze interne ontwerpers leren voortdurend hoe ze inclusieve ontwerpprincipes beter in hun werk kunnen integreren. We delen actief kennis met onze teams, zodat iedereen op de hoogte blijft en we geen niet-toegankelijke content publiceren.

Samenwerken met specialisten


Wij erkennen de waarde van de inbreng van experts. Door samen te werken met toegankelijkheidsspecialisten krijgen we inzichten waarmee we belemmeringen kunnen identificeren en onze website in de loop van de tijd toegankelijker kunnen maken. Deze samenwerkingen bevorderen bovendien de groei en het leerproces van onze interne teams.

Erkennen van het markttoezicht





Er wordt aangenomen dat aan de toegankelijkheidsvereisten van de wet is voldaan, met uitzondering van de in deze toegankelijkheidsverklaring genoemde bekende tekortkomingen.

Hoe kan ik toegankelijkheidsproblemen melden?


Vertel ons eerst over eventuele problemen waardoor je geen toegang hebt tot onze diensten. Dan kunnen wij het oplossen en je verder helpen. Meer informatie vind je onder 'Wij helpen je'. Als je niet tevreden bent met ons antwoord, kunt je dit melden bij toezichthouder(s) Ministry of the Interior and Kingdom Relations.

Wij stellen je feedback op prijs en geven een overzicht van de opgeloste problemen die door gebruikers zijn gemeld.

Onze lijst met recente oplossingen van problemen die door gebruikers zijn gemeld


We hebben de volgende door gebruikers gemelde problemen opgelost: 1. Focusindicator op sommige elementen ontbreekt bij het afrekenen. Opgelost op 28 mei 2025

Update-datum


26 juni 2025